Шукати в цьому блозі

Головна сторінка

Блог логопеда КЗ "Первозванівське НВО" Красіної Марини Германівни

С-Ш


ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ


         ЗВУКІВ

 
[с][ш]

    Домашні
    завдання


  1

Послухай та повтори склади.


са – ша – са        шо – су – су
со – шу – си        су – ша – шо
ши – са – ше       се – ши – се

            ше – са – ше
            шу – шу – со
            со – со – шу


Послухай та повтори слова.

Мишка – миска
Шапка – сапка
Кашка – каска
Соловей – шуліка
Шишкар – сова
Шпак – ластівка
Слива – вишня



№ 2


Послухай слова.  Який звук ти чуєш у них [ с ] чи [ ш]?  Підніми картку з відповідною буквою.


Айстра, волошка, шипшина, пролісок, гладіолус, соняшник.



Прочитай, поясни та вивчи приказки.
Запиши їх у зошит.

Шила в мішку не сховаєш.
Менше слів, а більше діла.
Ліпше свій гість, ніж чужих шість.








№ 3

Повтори  чистомовки спочатку повільно, потім швидко.

Сей, шей, сей – співає гарно соловей.
Шар, сар, шар – на сосні шишкар.
Шак, сак, шак – на осиці сидить
шпак.

Доповни речення словами з довідок.
Запиши їх у зошит.

Гарно співає         .
Вночі літає            .
У шпаківні живе        .
Курча схопив            .
Дуже швидко літає             .
Дзьоб крючком у              .

( соловей, шуліка, шишкар, сова, шпак, ластівка ) .



№ 4

Дай відповіді на запитання

  У назвах яких овочів є звуки [ ш ],       або [ с ] ?
 У назвах яких фруктів є звуки [ ш ], або  [ с ] ?
 У назвах яких квітів є звуки[ ш ], або
 [ с ] ?
 У назвах яких дерев є звуки [ш], або
 [ с] ?


Поясни та вивчи прислів’я.

Слово – не стріла, а ранить глибше.
У лісі вовки виють, а в хаті страшно.
Для миші і кішка звір.







№ 5

Повтори скоромовки спочатку повільно, потім швидше.

Шишки на сосні, шишки на столі.
На шосе шість вершників.
У Соні шашки, у Семена шишки.
Всіх скоромовок не перемовиш, не перескоромовиш.
Тихше,  миші, тихше, миші,
кіт сидить на нашій стрісі.

Загадай друзям загадки.
Золоте решето, а ньому чорних зернинок повно.

Жовтенька тарілочка, білий обідок. Кожний замилується, як зайде в садок.

На весні він першим зацвітає,
Задоволено з – під снігу виглядає.
 (  маш, ро, ка ;     лі, про, сок;
   со, ник, няш )


№ 6

Прочитай текст.   Стеж   за правильною вимовою звуків.
Навчись читати виразно.

              С А Д
Біля школи великий сад. У ньому ростуть: груші, сливи, вишні, абрикоси, яблука, персики, аґрус, смородина й інші фрукти та ягоди.
Сашко  й  Лариса Доглядають груші та яблуні, Мишко й Наталка – вишні й аґрус,  Тиміш і Сергійко  - персики, абрикоси та сливи.
Тому восени багато фруктів у шкільній їдальні.


Які фрукти ти полюбляєш найбільше  ?






№ 7

Прочитай та перекажи оповідання.

    ЯЛИНОВА   ШИШКА

Прилетів до ялинки шишкар.
А ялинка свої шишки розвісила на гілках. Кожна шишка вкрита блискучою лускою.
А під лускою у шишки заховалися зернятка. І тепло їм,
і спокійно. Знає про це шишкарик. Він лапками вчепився за шишку і ну дзьобом виймати насіння.

                          Г.Демченко.





 

№ 8

·       Прочитай.  Слідкуй за правильною вимовою звуків.  Навчись читати виразно.

Сашко любить спостерігати за кішкою Мушкою.  Виявляється, погода впливає на домашню кішку. Перед теплом кішка лягає посеред кімнати , простягається і спить.  А перед дощем , холодом шукає місця теплішого.

Розкажи про свою кішку .
Чи спостерігав ти за її поведінкою?

·       .Повтори скоромовки.

Їла мишка хліб та сало,
та все мишці було мало.

Шию, шию, вишиваю
І в мішечок все складаю.



№ 9

·       Вивчи вірш напам’ять.

           КОЖУШОК

Шура, як весна настала,
кожушок в мішок сховала.
А як знов прийшла зима –
до мішка, а там… нема.
Миші влізли до мішка
і погризли кожушка,
лише шматочок залишився.
Ось історія така.

·       Змінюй речення.
( ти, він, вона, ми, ви, вони)

Я купив соняшник та сушки.

Я їхав по широкому шосе.

Я сидів поруч з шахістом і машиністом.



№ 10

Прочитай вірш кілька разів.
Стеж за вимовою звуків  Ш – С.
Вивчи вірш напам’ять.

Заєць спати захотів,
Сам постелю постелив,
Сам собі приніс подушку,
Підмостив її під вушко,
Та у зайця довге вушко –
Все звисає із подушки.


Склади словосполучення, підбираючи до слів з першого стовпчика відповідні слова з другого.

осика                    шкребе
Світлана             осипається
миша                   сміється
листя                   шумить




№ 11

Прочитай прислів’я та приказки.
Поясни їх значення.
Деякі вивчи напам’ять.

Що посієш, те і пожнеш.
Поспіхом та швидко мети не досягнеш.
Слово – не горобець, вилетить – не спіймаєш.
Хто хоче більше знати, треба менше спати.
Шануй батька і неньку, буде тобі скрізь гладенько.


Склади словосполучення, підбираючи до слів з першого стовпчика відповідні слова з другого.

Сонце                       співає
Гусак                       світить
Шишки                   шипить
Соловей                   висять


№ 12

Прочитай вірш кілька разів.
Стеж за вимовою звуків  Ш – С.
Вивчи вірш напам’ять.

Мама черепаха
В серпні перший раз
Проводжала сина
В школу, в перший клас.
А чому це в серпні?
Ясно це чому:
Щоб не запізнитись
На урок йому!

Спиши, вставляючи замість зірочок потрібні букви. Прочитай слова декілька разів.

Мі*ок,   *орока,  на*іння,  ру*ничок, *какалка,  вело*ипед,  ко*еня,
*опілка,  *околад.




№ 13

Вивчи вірш напам’ять.

Шматок сальця шукає мишка,
У нашій шафі шарудить.
Як шмигоне на мишку кішка!
А мишка шусть у шпарку вмить.
                           
Відгадай загадки

В мене є великий хист,
я співаю як артист.
Спів мій радісний усюди
Дуже люблять слухать люди.
                                (вей, со, ло)

Повернулося до сонця золоте денце.
                               (няш, со, ник)

Немає коментарів:

Дописати коментар