ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ
ЗВУКІВ
[с] – [ш]
Домашні
завдання
№ 1
Послухай
та повтори склади.
са – ша – са шо – су – су
со – шу – си су – ша – шо
ши – са – ше се – ши – се
ше – са – ше
шу – шу – со
со – со – шу
Послухай
та повтори слова.
Мишка – миска
Шапка – сапка
Кашка – каска
Соловей – шуліка
Шишкар – сова
Шпак – ластівка
Слива – вишня
№ 2
Послухай
слова. Який звук ти чуєш у них [ с ] чи [ ш]?
Підніми картку з відповідною буквою.
Айстра, волошка, шипшина,
пролісок, гладіолус, соняшник.
Прочитай,
поясни та вивчи приказки.
Запиши
їх у зошит.
Шила в мішку не сховаєш.
Менше слів, а більше діла.
Ліпше свій гість, ніж чужих
шість.
№ 3
Повтори чистомовки спочатку повільно, потім швидко.
Сей, шей, сей – співає гарно
соловей.
Шар, сар, шар – на сосні шишкар.
Шак, сак, шак – на осиці сидить
шпак.
Доповни
речення словами з довідок.
Запиши
їх у зошит.
Гарно співає …
.
Вночі літає …
.
У шпаківні живе …
.
Курча схопив …
.
Дуже швидко літає …
.
Дзьоб крючком у …
.
( соловей, шуліка, шишкар, сова,
шпак, ластівка ) .
№ 4
Дай відповіді
на запитання
У назвах яких овочів є звуки [ ш ], або [ с ] ?
У назвах яких фруктів є звуки [ ш ], або [ с ] ?
У назвах яких квітів є звуки[ ш ], або
[ с ] ?
У назвах яких дерев є звуки [ш], або
[ с] ?
Поясни
та вивчи прислів’я.
Слово – не стріла, а ранить
глибше.
У лісі вовки виють, а в хаті страшно.
Для миші і кішка звір.
№ 5
Повтори
скоромовки спочатку повільно, потім швидше.
Шишки на сосні, шишки на столі.
На шосе шість вершників.
У Соні шашки, у Семена шишки.
Всіх скоромовок не перемовиш, не
перескоромовиш.
Тихше, миші, тихше, миші,
кіт сидить на нашій стрісі.
Загадай
друзям загадки.
Золоте решето, а ньому чорних
зернинок повно.
Жовтенька тарілочка, білий
обідок. Кожний замилується, як зайде в садок.
На весні він першим зацвітає,
Задоволено з – під снігу
виглядає.
( маш,
ро, ка ; лі, про, сок;
со, ник, няш )
№ 6
Прочитай
текст. Стеж за правильною вимовою звуків.
Навчись
читати виразно.
С А Д
Біля школи великий сад. У ньому
ростуть: груші, сливи, вишні, абрикоси, яблука, персики, аґрус, смородина й інші
фрукти та ягоди.
Сашко й
Лариса Доглядають груші та яблуні, Мишко й Наталка – вишні й аґрус, Тиміш і Сергійко - персики, абрикоси та сливи.
Тому восени багато фруктів у
шкільній їдальні.
Які
фрукти ти полюбляєш найбільше ?
№ 7
Прочитай
та перекажи оповідання.
ЯЛИНОВА
ШИШКА
Прилетів до ялинки шишкар.
А ялинка свої шишки розвісила на
гілках. Кожна шишка вкрита блискучою лускою.
А під лускою у шишки заховалися
зернятка. І тепло їм,
і спокійно. Знає про це шишкарик.
Він лапками вчепився за шишку і ну дзьобом виймати насіння.
Г.Демченко.
№ 8
·
Прочитай. Слідкуй
за правильною вимовою звуків. Навчись
читати виразно.
Сашко любить спостерігати за
кішкою Мушкою. Виявляється, погода
впливає на домашню кішку. Перед теплом кішка лягає посеред кімнати ,
простягається і спить. А перед дощем ,
холодом шукає місця теплішого.
Розкажи
про свою кішку .
Чи
спостерігав ти за її поведінкою?
·
.Повтори скоромовки.
Їла мишка хліб та сало,
та все мишці було мало.
Шию, шию, вишиваю
І в мішечок все складаю.
№ 9
·
Вивчи вірш напам’ять.
КОЖУШОК
Шура, як весна настала,
кожушок в мішок сховала.
А як знов прийшла зима –
до мішка, а там… нема.
Миші влізли до мішка
і погризли кожушка,
лише шматочок залишився.
Ось історія така.
·
Змінюй речення.
( ти, він, вона, ми, ви, вони)
Я купив соняшник та сушки.
Я їхав по широкому шосе.
Я сидів поруч з шахістом і
машиністом.
№ 10
Прочитай
вірш кілька разів.
Стеж за
вимовою звуків Ш – С.
Вивчи
вірш напам’ять.
Заєць спати захотів,
Сам постелю постелив,
Сам собі приніс подушку,
Підмостив її під вушко,
Та у зайця довге вушко –
Все звисає із подушки.
Склади
словосполучення, підбираючи до слів з першого стовпчика відповідні слова з
другого.
осика шкребе
Світлана осипається
миша сміється
листя шумить
№ 11
Прочитай
прислів’я та приказки.
Поясни
їх значення.
Деякі
вивчи напам’ять.
Що посієш, те і пожнеш.
Поспіхом та швидко мети не
досягнеш.
Слово – не горобець, вилетить –
не спіймаєш.
Хто хоче більше знати, треба
менше спати.
Шануй батька і неньку, буде тобі
скрізь гладенько.
Склади
словосполучення, підбираючи до слів з першого стовпчика відповідні слова з
другого.
Сонце співає
Гусак світить
Шишки шипить
Соловей висять
№ 12
Прочитай
вірш кілька разів.
Стеж за
вимовою звуків Ш – С.
Вивчи
вірш напам’ять.
Мама черепаха
В серпні перший раз
Проводжала сина
В школу, в перший клас.
А чому це в серпні?
Ясно це чому:
Щоб не
запізнитись
На урок
йому!
Спиши,
вставляючи замість зірочок потрібні букви. Прочитай слова декілька разів.
Мі*ок, *орока,
на*іння, ру*ничок, *какалка, вело*ипед,
ко*еня,
*опілка, *околад.
№ 13
Вивчи вірш напам’ять.
Шматок сальця шукає мишка,
У нашій шафі шарудить.
Як шмигоне на мишку кішка!
А мишка шусть у шпарку вмить.
Відгадай
загадки
В мене є великий хист,
я співаю як артист.
Спів мій радісний усюди
Дуже люблять слухать люди.
(вей, со, ло)
Повернулося до сонця золоте
денце.
(няш, со, ник)
Немає коментарів:
Дописати коментар