Шукати в цьому блозі

Головна сторінка

Блог логопеда КЗ "Первозванівське НВО" Красіної Марини Германівни

Звуки Г,К,Х


ЗВУКИ

[К,Ґ,Х,Г]

    Домашні 
    завдання



  
    ЗВУК

      [ К ]









№1

Назви спільний звук у словах.

Каша, урок, космос, букет, око, комар.


Послухай і визнач перший звук у словах.

Кава, коваль, кочегар, кущ, келих, кисень, камінь, крісло, коза, корова, кріль.


Визнач на слух останній звук у словах

Крук, лак, співак, мак, рак, мішок, бик.


Послухай слова і підніми руку, коли почуєш слово із звуком  [К].

Акробат, голова, думка, стіл, сумка, дошка, шафа, ваза вікно.


№ 2 

 Вимовляй чітко звук   [К]   у складах і словах.


Ка     ка – ка – ка       каша
Ко     ко – ко – ко       космос
Ку     ку – ку – ку       кут

Ке     ке – ке – ке        кермо
Ки     ки – ки – ки      кит



Повтори чистомовки та скоромовку.

Копля, копля, копля – ось картопля.
Куста, куста, куста – виросла капуста.
Кина, кина, кина – червона калина.
Кун, кун, кун – на баштані кавун.

Калина не малина, малина не калина.



№ 3

Вимовляй чітко звук    [К]    в словах.

Кава                      коса                  кут
Кабель                  кора                 кущ
Кабіна                  колос                куб
Кавун                   коза                  кусок
Кажан                  козак                кеди
Казан                   космос             кеглі
Какао                  космонавт       керівник

Повтори  чистомовки  декілька разів.

Кан, кан, кан – бігає кабан.
Кан, кан, кан – літає кажан.
Кан, кан, кан – кипить казан.

Відгадай загадки.
Відповіді запиши у зошит.

Ніс довгий, а голос дзвінкий.

Без початку, без кінця, і котиться.

              ( мар, ко ;     ле, со, ко )
№ 4

Вимов чітко слова.
Визнач місце звука [К]   у словах.
Спиши слова , підкресли букву  [К].

рука                    букет                 око
крапка               макет                закон
сумка                 ракета               комар
річка                  миски                окунь
ручка                 хустки               секунда
дочка                 булки                 якут
точка                 діжки                 пакет

Зміни речення.
( ти, він, вона, ми, ви, вони )

Я п’ю кефір.
Я їм м’ясо з кетчупом.
Я намалював кита.
Я почистив килим.
Я взув кеди.
Я купив кефір.



№ 5

Вимов чітко склади і слова.

Ак      ак – ак – ак       мак
Ок      ок – ок – ок       куток
Ук      ук – ук – ук       стук
Ек      ек – ек – ек       Артек
Ик      ик – ик – ик       крик
Ік        ік – ік – ік         рік  


Повтори чистомовки декілька разів, спочатку повільно, потім швидко.

Бака, бака, бака – гавкає собака.
Ожка, ожка, ожка – столова ложка.
Ілка, ілка, ілка – дерев’яна лінійка.
Елка, елка, елка – дерев’яна виделка.
Рока, рока, рока – криклива сорока.





№ 6

·       Прочитай та перекажи текст.

Катала Наталка м’ячик по кімнаті та закотила під ліжко. Як м’ячик дістати?  Взяла Наталка палку, поворушила нею під ліжком – м’ячик і викотився.


Визнач місце звука  [К]  у словах
  катала, палку, викотився.



·       Повтори  чистомовки.

Вук, вук, вук – на павутині павук.
Ожик, ожик, ожик – на столі ножик.
Ублик, ублик, ублик-  свіжий бублик.
Ук, ук, ук – літає жук.
Отик, отик, отик – муркоче котик.



№ 7
Утвори слова із букв і складів.
Запиши слова у зошит.
 т, к, у;                  к, ч, ю, л; 
 н, к, і, р, а;          к, л, о, к, с;
с, о, а, б, к, а;     і, д, к, ж, а;

Ре, ва, ни, ки;      тик, гвин;
Се, да, кун;          кос, нав, мо, ти.

Прочитай (або прослухай) та перекажи текст.

            Кицька    Катруся.
Колисає маленька Наталка колиску із сестричкою Катрусею та раптом питає у тата : « Тату, а наша Катруся вміє нявкати? »
-         Нявкати? – здивувався тато.
-         Чому вона має нявкати?
-         Та я чула , як мама Катрусі шепотіла: « Ах, ти, киценько моя
маленька! » .

А в тебе є молодші сестричка чи братик?   Розкажи про них.
№ 8

Прочитай і спиши речення, ставлячи слова в потрібному відмінку.
Підкресли склади з буквою     [К]  .


1.    Не рубай ( берізка)  - з неї бризнуть ( слізка).
2.    Я люблю ( зарядка) вранці – на
 ( щоки) моїх  рум’янці.
3.    У Миколки є колекція  (марка) .
4.    Дідусь посадив ( яблунька).


Вивчи вірш напам’ять. Слідкуй за правильною вимовою звука  К

Качки край копанки клопочуть, качаток кличуть під комиш.
Кача впіймати кішка хоче,
Катруся кішці каже :  киш !




№ 9

Прочитай оповідання.

           СИНИЧКА
Синичка – маленька пташка.
Вона менша від горобчика.
У синички чорна голівка і білі щічки. Груди у синички жовтенькі, а спинка зеленувата.
 Живе синичка в лісах і садках.
Їсть різних комах. Вона нищить безліч шкідників садків.
Синичка – корисна пташка.


Дай відповіді на запитання.  Слідкуй за своїм мовленням.

1.    Яка в синички голівка?
2.    Які груди і спинка?
3.    Де живе синичка?
4.    Яку користь вона приносить?
5.    Де зимує синичка?
6.    Чому потрібно охороняти пташок?

№ 10
·       Сходами униз зійди,
Нову літеру знайди.





К
У
Т



С
Т
У
К


С
Т
У
К
А

С
Т
У
П
К
А
К
А
П
У
С
Т
А



·       Вареники і пиріжки,
         Котлети, каша, галушки.
         Спробуй слово підібрати,
         Щоб усіх їх об’єднати.













№ 11
·       Сходами униз зійди,
Нову літеру знайди.







Р
А
К



Р
У
К
А


К
Р
У
П
А

П
Е
Р
У
К
А
П
Е
Р
У
К
А
Р



·        Клен,кульбаба,полуниця,
 Кропива, осот, пшениця.
          Спробуй слово підібрати,
          Щоб  усіх їх об’єднати.















   ЗВУК

  [ Ґ ]





№ 1. 

 Прочитай слова. Визнач місце звука   [Ґ]  в словах.
Стеж за правильною вимовою звуків.

Ґава, ґедзь, ґудзик, ґуля, дзиґа,
аґрус

      Зміни речення.
( ти, він, вона, ми, ви, вони) .
Я пришив ґудзика.
Я грався з дзиґою.
Я збирав аґрус.
Я дав зерна ґаві.
Я піймав ґедзя.

Вивчи скоромовку напам’ять.

Дві ґави зранку гасали по ґанку.
Ґави просили на ґанку сніданку.




№ 2

Доповни речення.
Запиши їх у зошит.

Ґандзя вдарилася головою об дерево й у неї вискочила …   .

Діти збирали з кущів стиглий …  .

На уроці праці діти вчилися пришивати …    .

Тварин часто кусає …   .

Марині купили яскраву іграшку…     .

На дереві звила гніздо …     .

(  ґедзь, ґава, ґудзик, ґуля, дзиґа,
аґрус) .


   
    ЗВУК

  [ Х ]







№1

Назви спільний звук у словах.

Хор, вухо, халва, ліхтар, хобот, муха.


Послухай і визнач перший звук у словах.

Хлібороб, халат, хвіст, хвороба, хімія.


Визнач на слух останній звук у словах.

Пух, пастух, цех, мох, льох, дах.


Послухай слова і плесни в долоні, коли почуєш слово із звуком   [Х]  .

Хор, зошит, хрущ, сухар, Харків, хлопець, стілець, тхір.




№ 2
Вимовляй чітко звук  [Х]  у складах і словах.
Ха       ха – ха – ха         хата
Хо       хо – хо – хо        холод
Хи       хи – хи – хи       хижак
Хе       хе  - хе – хе         хек
Ах       ах – ах  -ах         шахта
Ох       ох – ох – ох         мох
Ух        ух – ух – ух        кухня
Их       их – их – их        вдих
Ех        ех – ех – ех          цех
Іх         іх – іх – іх            горіх
Прочитай слова.  Правильно вимовляй звук   [Х] . 
хаща               хор           хуга
хаос                хобот        хутір
халва             хокей        худий
халат             хом’як       хустина
характер       ховрах       художник

          хист                    хек
         химера               сухе
         хижина              тихе
         хитрість             Херсон
         хижак                 хекання
№ 3

Повтори   чистомовки   та скоромовки.

Хат, хат, хат – ось мамин халат.
Уха, уха, уха – летить муха.
Паха, паха – повзе черепаха.
Ухоль, ухоль – налили сіль у кухоль.
Хар, хар , хар – білий сухар.
Ухар, ухар –ухар – варить їжу кухар.


Ходики ходять, вони на ходу.

Хома стояв у холодку, холодно було в садку.

Муха у вухо залетіла,
Хома у вухо зазирнув,
витяг муху і зітхнув.






№ 4

Прочитай слова.   Дотримуйся правильної вимови звука    [Х]    в середині  і  вкінці слова.

Сухар          птахи          горіх            горох
Муха           шляхи         пастух         мох
Черепаха   дехто            кожух          льох
Тихо            глухар         порох          дах
Охота          похід            успіх           слух
Шахта        вахта            нюх       капелюх

Вивчи вірш напам’ять.

              Білі     мухи.

Білі мухи налетіли,
Все подвір’я стало біле.                     злічити білих мух,
Що летять неначе пух.

                           М. Рильський.



№ 5

Спиши, вставляючи пропущені букви.     Почитай слова, вимовляй їх чітко і виразно.

..ща,  ..устина,  ву..о,   ..уртовина,      
..воя,  віль..а, ..лів, ..лодильник,
..рін, ку..оль, ..ліб,  кри..та, пта..,
шля..,   ..урделиця,  ло..матий,
ло..матий,  поди.., смі..    .

Прочитай вірші.   Вивчи напам’ять один із них.

Хоч хвилі ходять і хлюпочуть, хоробрі наші хлопчаки
в  човні хиткому  їхати хочуть – вони хороші моряки.
                       Н. Забіла.
На берег хвиля налетіла –
із річки вистрибнуть хотіла, та налякалася хлоп’ят
і відсахнулася назад.  
                                  В. Лучук.

№ 6

Утвори  і запиши слова із букв і складів.

     о, р, х            кий, пух
     у, х, р            кий, крих
     х, у, п            ти, хо, ди
     о, х, м            чи, хлоп, ки
     д ,х, а             їхав, при
     е, ц, х             хай, ло,  Ми
     с, і, м, х          ре, па,че,ха


Поясни і вивчи прислів’я та приказки.
Слідкуй за правильним мовленням.

Не хвали себе сам, нехай тебе інші хвалять.

Брехня стоїть на одній нозі, а правда на двох.

Скромного скрізь поважають, а хвалька зневажають.


№ 7

Прочитай речення, правильно вимовляючи звук  [Х]  .
Спиши.     Підкресли букву   [Х]  . 

1. Хороший урожай вирощують хлібороби.  2. Хліб випікають на хлібозаводі.  3.  На захід від озера ріс вільховий ліс.  4.  Хлоп’ята в солом’яних капелюхах бігли до річки. 5.  Сіра хмара поступово закрила весь небосхил.  6.  Хоробрий Джек – герой казки Андерсена.  7.  Харківський поїзд підходив до станції.

Вивчи загадки та загадай їх друзям.

Летить орлиця по синьому небу, крила розкрила, сонце закрила.
                            ( ра, хма )
По воді плаває, по землі ходить,
А з ати не виходить.
                             ( па, че, ре, ха )

  
    ЗВУК

      [ Г ]





   




№ 1

 Назви  спільний звук у словах.

Грива, вагон, загін, голос, господар


Послухай і визнач перший звук у словах.

Гребля, гранат, гуаш, гімн, град, грамота.


Визнач на слух останній звук у словах.

Пиріг, ріг, дог, борг, друг.


Послухай слова і плесни в долоні, коли почуєш слова із звуком  [ Г]  .

Грім, дрізд, гризун, самовар, гуси, гуляш, портфель, гараж, генерал.



№ 2
Вимовляй чітко звук  [ Г]    у складах і словах.

га      га – га – га         газета
го      го – го – го         голуб
гу      гу – гу – гу         гуска
ги      ги – ги – ги        гиря
ге       ге – ге – ге       герой

аг      аг – аг – аг         агроном
ог      ог – ог – ог         огірок
уг       уг – уг – уг         хуга
иг       иг – иг – иг        книга
ег        ег – ег – ег         берег
іг         іг – іг – іг           поріг

Придумай і запиши речення з двома словами.

Зроби звуковий аналіз слова
огірок .





№ 3

Повтори  чистомовки спочатку повільно, потім швидко.

Гета, гета, гета -  лежить газета.
Гуз, гуз, гуз – у городі гарбуз.
Гаж, гаж, гаж – стоїть гараж.
Гата, гата, гата – іграшкова гармата.
Гець, гець, гець – сірий горобець.
Гиця, гиця, гиця – для пташок годівниця .

        Вивчи вірш напам’ять.

       Г у с и     і      Л ю с я

  У городі гуси
  ущипнули Люсю,
  і боліла довго у неї нога.
 - Я вам, люті гуси! –
 погрозила Люся.
 А вони у відповідь їй:  га – га – га!



№ 4

Прочитай слова . Дотримуйся правильної вимови звука      [ Г]   в середині і в кінці слова.
Не оглушуй звук  [ Г]   в  кінці слова.

      магазин                 ріг
      вагон                     стіг
      погода                   круг
      багаж                    берег
      погода                   поріг
      снігур                    подвиг
     огірок                    барліг

Вивчи вірш напам’ять.

   П і с н я      п р о     К и ї в

       Наш Київ розіслався
       на горах над Дніпром,
       садами   заквітчався,
       мов дівчинка вінком.
                                М. Рильський.


№ 5

Спиши, вставляючи пропущені букви.
Прочитай слова спочатку повільно, потім швидко. Утвори і запиши речення з двома словами.

..рім                 ..рад                сні..
но..а                 ..речка            бі..
..олубка           кни..а             дру..
..нутися           дов..ий            лу..
..ілка                ле..енда          пирі..

Прочитай вірш.     Стеж за інтонацією  і правильністю вимови слів із звуком
 [ Г]     .

    ЗИМОВИЙ      РАНОК

   Під голубими небесами
   скрізь чарівними килимами 
   на яснім сонці сніг лежить;
   прозорий ліс лише чорніє,
   крізь іній глиця зеленіє,
   і річка кригою блищить.
                              О . Пушкін.
№ 6

У твори слова із букв і складів.
Запиши слова у зошит.

а, г, з                      ля, греб
б, г, і                       бус, гло
у, г, л                      тель, го
о, г, а, р                  ній, ге
н, і, с. г                   па, га, пу


Прочитай та поясни прислів’я та приказки.

Стругав, стругав та й перестругав.

Грім гримить – хліб буде родить.

Від грубого слова близький чужим стане.




№ 7

Прочитай та перекажи текст.
Слідкуй за своїм мовленням.

           Гриць і гуси

На лугу паслися гуси з гусенятами.
А Гриця в цей час мама відпустила погуляти. Гриць побачив на лугу гусей і захотів погладити гусеня.
Але гуска загоготіла :« га – га – га», - та вщипнула Гриця за ногу.
Нога довго боліла. Так Гриць і не погладив гусеня.


Вивчи скоромовку напам’ять.

    У голубки – горлички
    туркотливе горличко.
    Горличка туркоче,
    Горличка воркоче.


Немає коментарів:

Дописати коментар